fbpx
Autohuollon lisämyynti: informointi

Autohuollon lisämyynti: informointi

Kuluttaja ei voi ostaa sitä mitä ei tiedä olevan olemassa. Miten teillä informoidaan huollon asiakkaita tarpeellisista asioista? Oletteko perinteisten korjaamon tavoin laittaneet paljon papereita, logoja ja kuvia erilaisista tuotteista esille. Käykö niistä asiaa tuntemattomalle selväksi mitä hyötyä niistä on?

Huom. Enemmän papereita seinille ja tiskeille ei ole ratkaisu. Sitä sanotaan valkoiseksi kohinaksi.

Nettisivut kuntoon

Tänä päivänä kuluttajan ostosmatka autohuoltoon alkaa useimmiten yrityksen nettisivujen kautta. Onhan nettisivuillenne, ne asiat selkeästi esillä mitä haluatte priorisoida. Tästä alkaa kuluttajan ostosmatka ja tutkimusten mukaan 36% on jo tehnyt ostopäätöksiä tässä kohtaa.

Rohkeimmat voisivat jopa laittaa perushuoltomenun nettisivuilleen, kuten monet ravintolat tekevät. Ai siis mikä on menu?

Kutsu keskusteluun menun avulla

Ravintola alalla tehdyn tutkimuksen mukaan jälkiruokien myynti nousee 78%, kun ravintola alkaa käyttää jälkiruokamenua.

Herkullinen jälkiruoka kuva saa makunystyrät hereille.

Tarjoilija ruoan jälkeen: (Kumpi sinua puhuttelee enemmän?)

1. Saisiko olla jälkiruokaa?

2. ”Tässä on meidän jälkiruoka menu. Tänään suosittelen tätä meidän suussa sulavaa itsetehtyä jäätelöä.” Ja ojentaa kuvilla koristellun jälkiruokamenun silmäiltäväksi.

Nro 1. on suljettu kysymys, johon vastataan kiitos kyllä tai kiitos ei.

Nro 2. On avoin kysymys, jossa asiakas silmäilee vaihtoehtoja ja ehkä kysyy täydentäviä kysymyksiä. Voidaan keskustella asiasta ja tehdä informoitu ostopäätös.

Visuaalinen huoltomenu

Ehkäpä haluatte käyttää tuotteita kuvaamaan eritasoisten huoltojen erilaisuutta.

  1. Perushuolto: edullinen moottoriöljy ja öljyn suodatin.
  2. Edullinen ylläpitohuolto: enemmän lisäarvoa, korkealaatuisempi moottoriöljy ja mahdollisesti muuta lisäarvoa.
  3. Plus huolto: sisältäen lisäksi ilmastoinninhuollon, raitisilmasuodattimen ja sisätilan raikastus/desifiointi.

Yhteenveto informoinnista

Huoltomenu on yksi tapa tuoda systemaattinen ja johdonmukainen prosessi huollon lisäarvopalveluiden myyntiin. Aivan kuin ravintolassa on olemassa hyviä ja kehnoja menuja. Sen pitää kuvastaa sitä mitä te haluatte tuoda esille ja korostaa teidän yritystänne. Olkoon menu miten tahansa tehty, niin sen tarkoituksena on helpottaa huoltopalveluiden ostamista ja tehdä siitä avointa, johdonmukaista ja helposti ymmärrettävää.

  • Kattava informaatio nettisivuille, mitä selkeämpi sitä tehokkaampi
  • Pidä asiat yksinkertaisina
  • Menu on voittamaton tapa aloittaa keskustelu

Rakennetaanko teille ihan teidän oma huoltomenu? Se ei maksa mitään ja sitä voi aina muokata kulloisenkin sesongin mukaan.