BG PRODUCTS, INC.

BG Products, Inc. on valmistanut vuodesta 1971 lähtien ammattikäyttöön tarkoitettuja korkean suorituskyvyn autohuoltotuotteita ja -laitteita. Alusta alkaen BG brändistä on tullut teknisen huippuosaamisen synonyymi.

Yhdysvalloista peräisin olevia BG-tuotteita myydään maailmanlaajuisesti, ja ne ovat saaneet useiden kansainvälisten alkuperäisten laitevalmistajien hyväksynnän. Joka päivä yli 100 000 huoltokorjaamoa käyttää BG:n tuotteita ja palveluita, ja ne ovat autoalan ammattilaisten käytettävissä kaikkialla Suomessa. BG Products Inc. on ISO 9001, 14001, 17025 ja ISO 45001 Sertifioitu.

BG Products, Inc. tarina

Tämä artikkeli on yhteenveto kirjasta: By Grace: A Story of the Founding and Growth of a Great Company, jonka on kirjoittanut arvostettu BG-veteraani Edward J. Bash. Se kertoo tarinan ainutlaatuisesta yrityksestä, joka syntyi vastoinkäymisistä ja sen kohtalona oli kasvaa suureksi. BG Products Inc.:n on perustamisestaan lähtien vuodesta 1971 ollut innovatiivinen ja nopeasti reagoiva valmistaakseen poikkeuksellisia petrokemian tuotteita jatkuvasti muutoksen alla toimivalle autoalalle.

Jakelijoiden rakentama yritys

1930-luvun lopulla mies nimeltä Chestien Wynn kehitti autotallissaan vallankumouksellisen tuotteen nimeltä Friction Proofing Oil. Chestien Wynn oli ammatiltaan asianajaja ja aloitti tuotteensa myynnin kotinsa lähellä Azusassa, Kaliforniassa. Kuitenkin vasta toisen maailmansodan jälkeen, hän alkoi nimittää jälleenmyyjiä jännittävälle tuotteelleen.

Tuote oli ensimmäisistä kitkanmuokkaajalisäaineista autoalalla, josta on myöhemmin tullut yksi ominaisuus moottoriöljyihin.

Vuosien varrella ja sitoutuneen jakelija verkoston avulla Wynns Oil Company kasvoi. Wynnsin jakelijat suorittivat useita innovatiivisia markkinointikampanjoita todistaakseen tuotteen suorituskykyä koskevat väitteet. Testit, kuten Kenz & Leslie Distributing Co.:n Wynn’s Twin -autotesti (1954), Don Broadbentin kehittämä Tractor Pull Test ja moottoriurheilussa Roy Leslien (1957) amerikkalaisen ennätyksen Wynn’s Friction Proofing Streamliner -moottorilla.

”Kaikki nämä yksinoikeudella Wynns:iä myyvien jakelijoiden tekemät testit auttoivat luomaan ainutlaatuisen identiteetin ja tunnettuuden Wynnin brändille autoalalla. Yksi rohkeimmista promootioprojekteista oli lentää lentokonetta ilman öljyä moottorissa! Tämän testin suorittivat John Thompson ja Q.T. Williams yhdessä Ed Lamb:in kanssa, hän oli jakelija Dallasissa, Texasissa. Wynn’s Friction Proofing Oil:lla käsitellystä lentokoneesta valutettiin öljy pois moottorista suurten fanfaarien ja julkisuuden vuoksi. Sitten kone nousi ilmaan ja lensi turvallisesti useita minuutteja ilman öljyä moottorissaan.” Nämä miehet Edin lisäksi olivat kaikki tulevia BG:n perustajia.

Wynn-perheen nuorempi sukupolvi otti yrityksen haltuunsa ja he halusivat siirtyä vähittäiskauppaan ja muuttaa menestyneen Wynns-liiketoimintamallin pelkistä jakelijoista vähittäiskauppaketjuihin. ”Ensinnäkin Wynn’s päätti tulla julkiseksi yhtiöksi, jonka kauppaa käytiin New Yorkin pörssissä. Tämä loi operaatioon täysin erilaisen tunnelman. Aiemmin se oli ollut yksityisessä omistuksessa, ja sen pääomistajat olivat Carl ja Bea Wynn.

”Toiseksi autoteollisuuden ulkopuolelta saapui miehiä, jotka olivat avaintehtävissä yrityksessä. Kolmanneksi halpaliikkeet kasvoivat ilmiömäisesti. Kaupat, kuten Target, Kmart ja Walmart, itivät kaikkialla. Pian halpaliikkeet myivät kaikkia tunnettuja lisäaineita. Yksi näistä tuotteista oli nimeltään STP. STP-myynti kasvoi räjähdysmäisesti halpamarkkinoilla. Mahdollisuus vähittäiskauppaan oli vastustamaton.

”Jos jakelijoidensa rakentamaa yritystä koskaan oli ollut, niin se oli Wynn’s.” He olivat olleet tekemisissä vuosikymmeniä vain ammattikäyttäjien kanssa. ”Toimintasuunnitelmana oli, että Wynn’s pyrkii keskittymään päästäkseen tuottoisille, suuren volyymin kuluttajamarkkinoille hinnoilla, jotka olisivat kilpailukykyisiä näillä markkinoilla.” Jakelijoiden mielestä päätöstä ei yksinkertaisesti voida hyväksyä. ”Painotimme jatkuvasti, että tuotteitamme ei ollut saatavilla kuluttajamyymälöissä alennushinnoin ja ”ei koskaan olisi”!” Sinä päivänä heinäkuuta 1971 nimeltään ”Chicago Massacre” kymmenen suurinta Wynnsin jakelijaa päättivät järjestää tapaamisen keskustellakseen toimintaan ryhtymisestä. Tapaamisen seurauksena kymmenen jakelijaa erosi Wynn’sista, ja seitsemän kymmenestä oli tarpeeksi rohkeita ryhtyäkseen BG Products Inc:n perustajiksi.

Muutoksia liiketoimintamallissa

He hyppäsivät pois vakaasta ja turvallisesta liiketoiminnasta epävarmuuteen ilman tuotteita ja niiden valmistusta, vain seitsemän myyntialuetta, mutta ei mitään myytävää. Perustamisesta tuli BG Productsin ydinarvo. Ihmiset ovat tärkeitä, jokainen, joka koskettaa tuotettamme. Vielä nykyäänkin BG-tuotteita myyvät yksinoikeudella toimivat jakelijat. Se on harvinaista nykymaailmassa.

Kaikki alkuperäiset perustajaperheet omistavat edelleen yrityksen, ja kirjailija Eddie Bashin kaltaiset ihmiset ovat edelleen kanssamme. Se on satunnaista näinä päivinä, ja se on yksi syy siihen, miksi BG on erilainen.

BG Products Inc:n perustaminen

BG Products Inc. perustettiin heinäkuussa 1971. Perustamishetkellä yhtiöllä ei ollut kykyä valmistaa tuotteita. On täytynyt olla stressaavaa aikaa löytää valmistaja, joka pitäisi liiketoiminnan hengissä ja nopeasti. Sam Parks ja Q.T. Williams, jotka olivat entisiä ilmavoimien lentäjiä, käyttivät lentokoneita etsiäkseen sopivia valmistuslaitoksia. Elettiin aikaa jolloin tällainen tieto oli vaikeasti etsittävää.

Sattumalta sopiva valmistaja löytyi ja Southwest Grease & Oil -niminen yritys suostui aloittamaan vasta perustetun BG Products Inc. tuotteiden valmistuksen. Southwest Grease & Oil oli tuolloin maailman suurin voitelurasvojen valmistaja. Heillä oli tuotantolaitos Wichitassa, Kansasissa, niinpä samalla valikoitui BG Products:n pääkonttorin sijainti. Tänä päivänäkin pääkonttori sijaitsee Wichitassa.

Southwest Grease & Oil tuotantorakennus nro 3.

Tapaamisessa Southwest Grease & Oilin perustaja ja toimitusjohtaja H.A. Mayor:n kanssa ”He selittivät hankalan taustansa ja kertoivat halustaan ​​valmistaa oman tuotelinjan, joka nostaisi heidät autojen lisäaineliiketoiminnan eturintamaan. He selittivät, että tuotteidemme tulee olla korkealaatuisia ja suunniteltu erityisesti ammattikäyttöön. Herra Mayor kertoi samanlaisesta kokemuksestaan ​​nuorempana, ja sen myötä hän nousi tuolistaan, löi pöytäänsä ja huusi: ”Hittolainen, kyllä, me valmistamme teille tuotteita!”

Periaate nro. 2 asetettiin. Meidän on tehtävä laajaa tutkimus- ja kehitystyötä pysyäksemme kärjessä ja tarjotaksemme ammattilaisille korkealaatuisimpia tuotteita. Nykyään BG Productsilla työskentelee satoja henkilöitä laboratorioissa ja tuotteiden testauksen parissa.

Miten myydä korkealaatuisia tuotteita?

Valmistuksesta oli sovittu Southwest Grease & Oilin kanssa. Seuraava kysymys oli; miten myymme korkealaatuista tuotetta, joka on markkinoille täysin uusi? ”Meidän piti todella paneutua ja myydä BG-tuotteita sekä ansaita markkinarako BG:n kanssa. Alkuvuotemme BG-tuotteiden markkinoinnissa olivat katkeransuloisia. Jännittävää ja innostavaa sekä samalla erittäin rankkaa.”

”Oli tärkeää, että koulutimme myyjämme.” Southwest Grease & Oil -henkilöstön avulla myyjät alkoivat saada koulutusta voitelun, polttoaineiden, vaihteistoöljyjen ja uusien BG-tuotteiden perusteista.”

Tarpeesta kouluttaa ja varustaa ihmisiä paremmalla tiedolla tuli olennainen osa tapaamme toimia. Nykyään teknologian kehittyessä koulutus on erityisen tärkeää. Meidän täytyi perustaa oma koulutukseen keskittynyt divisioonamme. Emme vain kouluta työntekijöitämme; koulutamme kumppaneitamme ymmärtämään, miten tuotteet toimivat ja kuinka heidän tulisi kommunikoida asiakkaidensa kanssa.

Kaksi ensimmäistä tuotetta

BG:n ensimmäiset tuotteet olivat nimeltään BG Super Charge ja BG Engine Tune-Up. Supercharge oli bensiinin polttoainejärjestelmän puhdistustuote ja Tune-up moottoriöljyn lisäaine. Kehittyneempää seuraajaa Super Charge® II myydään edelleen.

Näiden kahden uuden BG-tuotteen myymiseksi oli tarve osoittaa niiden tehokkuus. Eddie kertoo; ”Minulle oli olennaista saada perustiedot tuotteista ja luoda tehokkaita esityksiä ja tuote-esittelyjä BG-myyjille.”

Tarvittiin tuotteen tehokkuuden osoittaminen, ja Eddie sai tehtäväkseen esittää tuote-esittelyjä. ”Kaadat noin tuuman bensiiniä koeputkeen ja lisäät siihen sitten tipan rikkihappoa ja pyörität koeputkea. Koeputkea pyörittämällä putken sivut pinnoitettaisiin raskaalla ruskeanpunaisella lakalla. Noin puolen tuuman BG Super Charge®:n lisääminen sotkuun puhdistaisi koeputken ja saisi kaiken lakan liukenemaan takaisin bensiiniin, se oli kaunista. Tätä demoa monine teknisine lisäyksineen ja muutoksineen on käytetty koko historiamme ajan puhdistavien ja puhtaana pitävien BG-polttoainejärjestelmän puhdistustuotteiden myynnissä (hyvällä menestyksellä).

BG:llä oli ja on edelleen erittäin tärkeää näyttää laatua ja tuloksia läpinäkyvästi. Avoimuus on meille avain rehellisyyden ja ammatillisen uskottavuuden säilyttämiseen. Se on myöskin vaatimus ISO sertfikaattien ylläpitämisen.

100 000 mailin tarina ja öljytön moottori

Vuosien varrella BG:n perustajat olivat esittäneet seikkailunhaluisia tuote-esityksiä, kuten lentämistä lentokoneella ilman öljyä, vain vähän kitkaa muokkaavaa lisäainetta moottorissa. Jos olet joskus kuullut näistä autoalan tuote-esittelyistä, nämä miehet ovat todennäköisesti olleet mukana.

Pian BG MOA®:n käyttöönoton jälkeen Q.T Williams alkoi testata sitä uudella Pontiac Combinationillaan. ”Tämän piti olla 100 000 mailin testi. Koko testin ajan hän vaihtoi moottoriöljyt 3 000 mailin välein lisäten BG MOA® uuteen öljyyn. Jokaisen tankkauksen yhteydessä BG Supercharge® lisättiin polttoaineen sekaan.

Kun 100 000 mailin testi oli suoritettu, Q.T. palautti auton Pontiac-merkkiliikkeelle, jolta hän oli ostanut auton. Hän sopi huolto-osaston kanssa, että moottori puretaan täydellisesti ja kaikki moottorin osat tarkkuusmitataan kulumisen määrittelemiseksi.

Tulokset olivat hämmästyttäviä! Ei mitattavissa olevaa kulumista missään osassa moottorissa. Hoonaus oli vielä tallella sylintereissä! Ei todisteita likaantumisesta männänrenkaiden alueella. Ei likajäämiä missään osassa moottoria! Mitattaessa: laakerit, ei kulumista; kampiakseli, ei kulumista; nokka-akseli, ei kulumista; venttiiliennostajat, ei kulumista; kiertokangen laakerit, ei kulumista. Koko tämä prosessi kuvattiin 16 mm:n elokuvakameralla.

”Q.T. Williams rakensi ensimmäisen öljyttömän moottorin. Sen demonstroimiseksi käynnistät moottorin ja annat sen käydä muutaman minuutin. Öljypohjaan hitsatun tunkin jatkeella lasket öljyä sisältävän öljypohjan selvästi pyörivän kampiakselin alapuolelle.”

”En voi edes alkaa arvioimaan öljyttömän moottorin arvoa, joka auttoi meitä rakentamaan liiketoimintaa alkuvuosinamme ja sen jälkeen.” Vielä nykyäänkin öljytöntä moottoria käytetään aktiivisesti.

BG on sittemmin suorittanut useita pitkäaikaisia ​​ajoneuvotestejä tarjotakseen lisätodisteita. Jokainen ammattilainen silloin ennen ja nykyään haluaa nähdä tulokset omilla silmillään. On ylpeyttämme ja ilomme esitellä näitä upeita BG-tuotteita ja nähdä kaikki nuo iloiset kasvot päivästä toiseen.

Lamauttava menetys

”BG Products, Inc. perustamisesta lähtien Roy Leslie (yksi perustajista) oli taistellut useiden vakavien terveysongelmien kanssa, joista vakavin oli pitkälle edennyt paksusuolen syöpä. Valitettavasti 10. syyskuuta 1973 Roy Leslie menehtyi.”

Roy Leslie:llä oli pitkä historia Wynns-jakelijana. Myöhemmin hänestä tuli yksi BG Product Inc:n perustajista, Kenz & Leslie jakelijana hän oli ollut merkittävässä roolissa BG Products:n alkuvuosina ja myöhemmin.

Roy Leslie Midget kilpa-autossaan.

”Entinen automekaanikko Roy Leslie teki liike- ja kilpakumppanuuden pitkäaikaisen ystävänsä Bill Kenzin kanssa. Heillä oli Kenz & Leslie niminen varaosaliike Denverissä sekä samanniminen Streamliner kilpa-auto, joka teki nopeusennätyksiä Bonnevillen suola-aavikolla. Hän oli tehnyt uuden maailman maanopeusennätyksen ja hänellä oli nimissään amerikkalaisen kuljettajan tekemänä nopeusennätys amerikkalaisautossa. Roy Leslie oli kunniallinen liikemies; rehellisyyden ja hyveen ruumiillistuma.” – SEMA Hall of Fame

”Myöhemmin samana vuonna, lauantai-iltana marraskuussa 1973, sain puhelun Don Waltonilta. ”Eddie”, hän sanoi synkästi; minulla on huonoja uutisia. John Thompson (yksi perustajista) kuoli sydänkohtaukseen tänään iltapäivällä. Tuntui kuin minua olisi potkittu vatsaan. John oli terveyden perikuva. Hän oli toiminut lentäjänä toisen maailmansodan aikana ilmavoimissa, ja oli kutsuttu uudelleen tehtäviin Korean sodan aikana.”

Kaksi perustajista kuoli lyhyessä ajassa, vastasyntyneen yrityksen kriittisten alkuvuosien aikana. ”Molemmat miehet olivat viisaita liikemiehiä, jotka vaikuttivat suuresti vastassyntyneen BG Products, Inc:n perustamiseen.” Heidän perheensä jatkoivat heidän työtään. John Thompsonin vaimo Nell ja pian hänen poikansa John. Roy Leslien poika Ron otti haltuunsa isänsä liiketoiminnan.

Vielä tänäkin päivänä nämä perheet omistavat, toimivat BG jakelijoina ja osallistuvat BG Products, Inc. kehittämisen. Kaikista vaikeuksista ja menneistä vuosista huolimatta perheet ovat pitäneet kiinni BG:stä. Se on poikkeuksellinen tarina nykymaailmassa ja täysin erilainen tausta kuin muilla autoteollisuuden yrityksillä.

Laajentumisyritys

Yksinoikeudella toimivat jakelijat ovat aina myyneet BG-tuotteita. Vuonna 1974 heitä ei ollut kovin paljon.

”Joulukuussa 1974 Don Broadbent (yksi perustajista) ja minä teimme yhden kaikkien aikojen merkittävimmistä myyntiesityksistä BG-tuotteiden jakelun edistämiseksi.”

Don oli kutsunut kokouksen Purolatorin (PCP) jakelijat Yhdysvaltojen koillisosassa. He tapasivat William Penn -hotellissa Pittsburgissa. “Tapaamisen seurauksena, Larry Rosenthal, Pete Edwards ja LeRoy Siegel allekirjoittivat sopimuksen tullakseen BG-jakelijoiksi. Ennen sitä meillä ei ollut BG-tuotteiden jakelua Yhdysvaltojen koillisosassa.

”Myyntitapaamisen jälkeen vietin aikaa johtaen koulutusta LeRoyn ja hänen henkilökuntansa kanssa. Seuraavalla viikolla sain puhelun masentuneelta LeRoylta ja hän kertoi minulle, että kaikki hänen myyjänsä kahta lukuun ottamatta olivat loikanneet ja heistä oli tullut PCP-jakelijoita. Hän maksoi kalliisti liittymisestään BG:hen. Mutta rohkeudella ja puhtaalla päättäväisyydellä hän rakensi yhden maan parhaista BG-myyntiorganisaatioista.”

Nämä miehet, kuten Leroy Siegel ja Pete Edwards, ovat pysyneet BG Products:in mukana ja nähneet yrityksen ilmiömäisen nousun, kun niin monet muut lisäaineyritykset ovat menneet konkurssiin tai vain yksinkertaisesti kadonneet. 

Sitoutuneet yksinoikeudella toimivat jakelijat omalle toimialueellaan, ei huono malli liiketoiminnalle.

Buumista konkurssin partaalle

”Vuonna 1975 alkanut öljykriisi loi BG Products, Inc:lle. täysin erilaisen toimintaympäristön kaikessa aina valmistuksesta markkinointiin.” Bensiinistä oli pulaa ja raakaöljyn hinta nousi. ”Tämä alkoi vaikuttaa lähes kaiken hintaan – aina muovista kaikkeen muuhun petrokemiaan. BG-tuotteet muuttuivat niin nopeasti, että jakelijat näkivät uuden hinnoittelun, joka kerta kun he tilasivat uutta varastoa.”

BG tuotekehitys laboratorio, joskus takavuosina

”Jokaisen pilven ympärillä on hopeareunus. Raakaöljyn porausteollisuuden noustessa huimaaville tasoille USA:n pitkään lepotilassa ollut öljynporausteollisuus alkoi saada uutta vauhtia. Porauslaitteita ei voitu rakentaa tarpeeksi nopeasti. Kuumeinen poraus alkoi Louisianassa, Texasissa, Oklahomassa, Rocky Mountainin alueella, Kaliforniassa ja monilla muilla Yhdysvaltojen alueilla, mukaan lukien Alaskassa.

”Näillä alueilla toimineille yritteliäille BG-jakelijoille kaikki tämä toiminta merkitsi ”mahdollisuutta”. Jotkut BG-jakelijat alkoivat myydä suuria määriä porausyrityksille, ja tällä kassavirralla he selvisivät. Se vaati kuitenkin paljon uuden oppimista, koska tämä oli uusi liiketoiminta-alue BG-myyjille.

Tämän ajanjakson sanottiin olleen katalyyttinä merkittävälle kehitykselle autoteollisuudelle. Päästöistä ja polttoaineenkulutuksesta tuli uusien moottoriajoneuvojen myyntiargumentti. Se tarkoitti muutoksia polttoainejärjestelmiin ja päästöjen hallintaan. Katalysaattorin ja polttoaineen ruiskutusjärjestelmän kaltaiset laitteet olivat tulossa markkinoille.

Dynaamiset ja kekseliäät yritykset selviävät ja kukoistavat haastavina aikoina.

Suuri muutos ja valtava mahdollisuus

”BG Products, Inc.:n elämässä tapahtui maanjäristykseen luokkaaa verrattava tapahtuma vuonna 1977. H.A. Mayor, maailman suurimman voitelurasvaa valmistavan yrityksen Southwest Grease & Oil Co.:n perustaja ja omistaja, riisti oman henkensä. Parantumattoman, leikkauskelvottoman syövän edessä hän päätti elämänsä yhdellä laukauksella. Tämä mies, joka kuultuaan pienen ryhmän entisiä Wynnin jälleenmyyjiä kohtaamasta dilemmasta löi pöytäänsä väittäen: ”Hittolainen, kyllä, me valmistamme teille tuotteita!”

H.A. Mayor ja hänen yrityksensä olivat mahdollistaneet BG Products, Inc.:n syntymisen. Hänen kuoltuaan Southwest Grease & Oil Co. siirrettiin hänen pojalleen Sonny Mayorille. Sonny Mayorilla ei ollut intohimoa jatkaa isänsä liiketoimintaa, joten vuonna 1978 Witco-niminen yritys osti Southwest Grease & Oil Co:n. Witco oli suuri yritys, joka valmisti moottoriöljyjä ja muita kemiallisia tuotteita ja merkkejä, kuten Amalie ja Kendall. He nimesivät yrityksen Southwest Petro-Chem:ksi.

”Kaiken muutoksen tapahtuessa Don Walton (yksi perustajista) neuvotteli Witcon kanssa heidän Wichitan keskustassa sijaitsevan tehdas rakennus nro 3:n mahdollisesta ostamisesta. Tämä rakennus oli suunniteltu uudelleen valmistamaan, pakkaamaan, varastoimaan ja kuljettamaan petrokemian tuotteita, mukaan lukien BG-tuotteet.

”BG Products, Inc:stä tuli oikea valmistaja yritys. Kaikki toimintamme omissa käsissämme voisimme hallita BG:n kohtaloa.” Southwest Petro-Chem tehdasrakennus nro. 3 oston myötä BG Products Inc.:stä oli tullut petrokemian valmistaja.

Tarina kahdesta nuoresta miehestä

Monet BG Products:in työntekijät ovat tehneet BG:stä elinikäisen uran. Se on poikkeuksellista näinä päivinä. ”1984, innokas nuori mies, joka oli työskennellyt Colorado Springsin alueella, tuli luokseni uutisten kanssa, että hän jättäisi Kenz & Leslie:n Coloradossa. Sen sijasta hän halusi liittyä toiseen jakelijayritykseen Atlantassa. ”Darin Greseth oli 19-vuotiaana nuorin mies, jonka olin koskaan palkannut myyjäksi. Darin Gresethistä tuli myöhemmin BG Productsin menestyvä jakelija Michiganin osavaltiossa. ”Darin on hallinnut täydellisesti  BG-myyjältä vaadittavat taidot.”

”Sinä samana erityisenä vuonna haastattelin toista merkittävää nuorta. Charlie Polston oli juuri valmistunut Oklahoma State University:stä. Kesäkuussa 1983 Charlie aloitti uransa BG Products:lla Denverissä, Coloradossa. Sanomattakin on selvää, että hän on menestynyt valtavan hyvin BG-tuotteiden myynnissä. Mutta se ei ollut kaikki, mitä Charlie on tehnyt.

”Charlie on tehnyt valtavan palveluksen BG Products:n yleisessä kasvussa. Hän ei ole vain auttanut rakentamaan yhtä vahvimmista jakeluliiketoiminnoista, vaan hän on myös ollut ”BG Products:n myyjien ja jakelijoiden johtava kouluttaja. BG University (BGU), sadat BG-myyjät ovat kehittyneet myynnin perusteissa Charlie’s Boot Campin avulla. Charlie Polston on yksi arvostetuimmista huolto-osastojen kouluttajista Pohjois-Amerikassa. Hän on Dealer Magazine- ja Auto Inc. -lehden säännöllinen kolumnisti ja toimii usein työpajajohtaja NADA-kokouksissa.

Vielä yksi asia: Vuonna 2010 Darin Greseth nimitettiin BG Products, Inc:n johtajaksi. Hän palvelee edelleen BG Products:lla tässä tehtävässä. Hänen johdollaan BG Products, Inc. on kasvanut Pohjois-Amerikan johtavaksi toimijaksi autoalla.

Elinikäinen ura BG:n kanssa, aika siistiä. Yrityksen johtaja, joka tietää, mitä liiketoimintamme etulinjassa tarvitaan, varsin merkittävää mille tahansa liiketoiminnalle.

Oi onnen päiviä!

Useita kuukausia kestäneiden neuvottelujen jälkeen 31. tammikuussa 1986 Southwest Petro-Chemin kanssa tehtaan nro 3 osto allekirjoitettiin, sinetöitiin ja toimitettiin. Kesti melko monta vuotta, ennen kuin aiemmin neuvoteltu ”etuostooikeus” tehtaan nro 3:n ostoon toteutui.

Wichitan tuotantolaitoksen avajaiset

”Näin vaatimattomasta alusta lähtien olimme raapineet, kynsineet, keränneet itseämme, pyyhkineet itseltämme pölyt ja palanneet takaisin taisteluun. Kahdeksan tehdastyöntekijän lisäksi mukaan liittyi neljä naista, jotka jo työskentelivät toimistossamme. BG Products, Inc. työllisti nyt yhteensä 12 henkilöä. Vau!” Se oli vuonna 1986.

Nykyään BG Products, Inc. työllistää useita satoja henkilöä. Suurin osa heistä työskentelee tuotannon, tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa.

Tuomio!

”Vuonna 1987 Wichitan kaupungin kirje välitti uutisen, että äskettäin hankkimamme kiinteistö tuomittiin lunastettavaksi kaupungin etuosto-oikeuden mukaisesti. BG:n tuotantolaitos laitos oli paikalla, jota tarvittiin moottoritien liittymän rakentamiseen. BG olisi saanut menetyksestään loukkaavan miljoonan dollarin hyvityksen, joka kaupungin mukaan oli rakennusten ja tontin arvo.”

Tämä aiheutti ahdistusta ja olisi tuhoisa isku BG:lle ja sen jakelijoille. Se ei tarkoittanut ainostaan tuotantolaitoksen menettämistä, vaan se seisauttaisi kaiken liiketoiminnan.

”Kaupungin kanssa käytyjen pitkien neuvottelujen jälkeen sovittiin maan osittaisesta luovuttamisesta. Tätä varten kaupunki maksaisi jäljellä olevan rakennuksen laajentamisen ja koko tuotantolaitoksen kunnostamisen 3,97 miljoonalla dollarilla.

”Kadun toisella puolella, itäpuolella, kaupunki oli lunastanut rakennuksen, joka kuului autofiksaamolle. Pystyimme hankkimaan sen. Kunnostimme heidän rakennuksensa jäljellä olevan osan, josta tuli innovaatiokeskuksemme.

Kaupungin valitettava toiminta sai BG:n jatkamaan testaamistaan ​​ja todistamistaan. BG innovaatiokeskus on sittemmin korvattu huippumodernilla laitoksella: BG:n teknologia- ja koulutuskeskuksessa sijaitsee BG Proving Ground, laitos, joka on omistautunut käytännön autotutkimukselle, kehitykselle, testaukselle ja koulutukselle. Uusi, suurempi laitos on antanut BG Proving Ground -tiimille mahdollisuuden kasvaa ja laajentua ja jatkokehittää autoteollisuuden huippuosaamista.

Olemme paljon velkaa perustajillemme

Seitsemän alkuperäistä BG Products Inc:n perustajaa Don Broadbent, Don Walton, John Thompson, O.J. Connell, Q.T. Williams, Roy Leslie ja Sam Parks

”On luonnollista, että kun miehet ottavat riskin ja investoivat yrityksen perustamiseen, he haluavat saada palkkioita menestyksestään. Yksikään perustaja ei kuitenkaan koskaan saanut merkittävää taloudellista tuottoa. Sen sijaan he haaveilivat siitä, että voitot ohjattiin takaisin yritykseen, jotta voitaisiin luoda taloudellisesti vahva perusta.”

He rakensivat yrityksen, joka voisi ostaa kiinteistöjä, rakentaa rakennuksia, päivittää tuotantolinjoja ja laajentaa varastointia. Tämän päivän parannukset ovat mahdollisia eilispäivän sitoutumisen vuoksi.

”Liiketoiminnan menestys on suoraan verrannollinen palveluun.” Se tarkoittaa, että emme voi menestyä asenteella ”Mitä hyötyä siitä minulle on?”

”Perustajamme ymmärsivät, että ihmiset olivat suurin voimavaramme. Siksi loimme tuotteita ja palveluita, jotka on suunniteltu auttamaan asiakkaitamme menestymään.” Myyjien kouluttaminen BG-tuotteisiin nousi isoon rooliin toiminnasamme.

”Olen vakuuttunut siitä, että tämä kunnioitus jakelijoitamme kohtaan ja halumme sitoutua heihin ovat auttaneet luomaan ainutlaatuisen BG-perheen. Niin kuin kylvät, niin siten myös satoa korjaat.” Joten asetamme asiakkaamme etusijalle, annamme heille parhaamme ja toivomme saavamme parasta – perustajamme asettaman kulttuurin juurrutti tähän mahtavaan BG Products -yritykseen.

Polttoainetuotteiden buumi

”Vuonna 1984 ”Big Three” kotimaiset ajoneuvovalmistajat (Yhdysvallat) esittelivät monikanavaiset polttoaineen ruiskutus- ja kaasuläppä polttoainejärjestelmät. Vuoteen 1985 mennessä lähes kaikissa autoissa moottorin koosta tai suunnittelusta riippumatta oli elektroninen polttoaineen ruiskutusjärjestelmä. Monikanavaisen polttoaineen ruiskutuksen mukana tuli paljon tietokoneistamista – paljon hienommin viritetyt moottorit. Kaikki nämä muutokset on suunniteltu auttamaan saavuttamaan täydellinen 14,7:1 ilman ja polttoaineen välinen seos, joka johdetaan oikealla hetkellä palotilaan.

Maailman ensimmäinen polttoainejärjestelmän puhdistuslaite

”Mutta jostain syystä, kun näitä suunnittelumuutoksia tehtiin ja testattiin, alkuperäisvalmitajien tutkimus- ja kehitystyö osastot eivät olleet tietoisia markkinoilla olevan bensiinin käytön mahdollisista kielteisistä vaikutuksista. Merkkiliikkeiden mekaanikoilla ei ollut vastauksia eikä valitettavasti automerkkien huoltokouluttajillakaan.”

Tämä teknologian muutos autoteollisuudessa aloitti BG:ssä prosessin, joka johtaisi yhden ainutlaatuisen bensiinipolttoainejärjestelmän puhdistustuotteemme kehittämiseen. Se on BG Products:in liiketoimintamallin ydin. Ammattimainen asiakaskuntamme tarvitsi kuitenkin tuloksia, joten aloimme etsiä vastauksia.

Muutamien kokeilujen jälkeen BG Products Inc. esitteli maailman ensimmäisen aerosolipolttoaineen ruiskutussuuttimen puhdistusaineen. ”Jonkin aikaa olimme ainoa toimivan työkalun ja tuotteen kanssa, jonka avulla mekaanikko pystyi ratkaisemaan suurimman ajettavuusongelmansa. Tuotteen käyttö paljasti kuitenkin joitain puutteita tuotteen kemiakaavssa. BG Carburetor Cleaner ei oikein toiminut joidenkin suuttimien kohdalla.”

”Galen joutui säätämään kemiankaavaa lisäämällä BG Supercharge:a puhdistusaineeseen, jotta sillä pystyi käyttämään moottoria. Se osoittautui paljon tehokkaammaksi kuin BG Carburetor Cleaner. Pian BG esitteli aerosolipohjjaisen polttoaineen ruiskutussuuttimen puhdistustuotteen, jossa oli BG Supercharge®. Se kuitenkin avasi tulvaportit, ja muita kilpailevia aerosolipohjaisia polttoaineen ruiskutussuuttimien puhdistusaineita alkoi nopeasti ilmestyä markkinoille.

BG 9210 Inject-A-Flush keksittiin sitten luomaan pieni, käyttäjäystävällinen, edullinen ja monipuolinen polttoaineen ruiskutusjärjestelmän puhdistushuolto. Se oli maailman ensimmäinen polttoainesuuttimen puhdistustyökalu, ja se tehtiin yksinomaan BG Productsille. Valitettavasti BG:llä ei vielä tuolloin ollut kykyä valmistaa laitetta.

Se oli ensimmäinen BG-huoltopalvelu ja ensimmäinen BG-huoltotyökalu.

Tähti on syntynyt!

1980-luvun alussa eräs SAE:n tekninen paperi selitti uutta lisäainetekniikkaa, joka puhdistaisi kovaa hiiltä imuaukoista, venttiileistä ja palokammioista sekä polttoainesuuttimista. Tätä typpipohjaista lisäainetta käyttivät eurooppalaiset valmistajat, joilla oli ongelmia moottorin yläosan karstoittumisen kanssa. BMW:n Intake Deposit test ASTM D5500 kehitettiin mittaamaan tämän kemian määrää ja tehokkuutta.

Tämä sama tieto sai BG:n huomion. Puhdistustulokset ennen ja jälkeen olivat järkyttäviä. Ongelmana oli, että tämä lisäaine oli erittäin kallis. Se nostaisi hintamme toiselle tasolle, joten BG johtokunnan vastustus oli ymmärrettävää. ”Emme koskaan voisi myydä noin kallista polttoaineen sekaan laitettavaa tuotetta.”

BG 44K alkuperäinen pakkaus

”Kun aloimme suunnitella uuden tuotteen tuotantoa, keskustelimme sen nimeämisestä. Lopulta ehdotin, että koska se on niin kallis, nimetään se 24K. Sen hinta on kuin puhdasta kultaa. Uskomatonta mutta kyllä, joku omisti nimen. Don Walton ehdotti, ”miksi emme kutsuisi sitä 44K”. Nimi jäi elämään, ja siitä tuli yksi BG:n tärkeimmistä tuotteista.

Vuosien varrella BG 44K® on saanut useita päivityksiä, ja nykyään sen nimi on BG Platinum® 44K®. Se on yksi ”kruunujalokivistämme” ja sen menestys vaan jatkuu.

300 000 mailin testi

”Dennis Rosson suoritti merkittävimmän koskaan tuotetun kenttätestin.”

 ”BG osti vuoden 1993 Mazda MX-6:n, jolla oli vain 16 000 mailia moottorilla, jossa tiedettiin olevan merkittäviä ajettavuusongelmia. Ne johtuivat polttoainekertymistä imusarjassa ja erityisesti kovaa hiilikarstaa mäntien lakialueella. Lisäksi moottori osoitti taipumusta kehittää öljylietettä.”

”Mazda ostettiin näiden tunnettujen ongelmien takia. Tarkoituksena oli tehdä 100 000 mailin testi käyttäen BG MOA® moottoriöljyn seassa ja BG Supercharge® jokaisen tankkauksen yhteydessä. Moottoriöljyt vaihdettiin 6000 km:n välein. Kestotestin lopussa moottorissa ei ollut kulumista tai likakertymiä.

Dennis päätti jatkaa testiä 200 000 maililla käyttämällä BG Hi-L0W30:tä, täyssynteettistä moottoriöljyä, jonka tuotekaavassa BG MOA® -kemiaa. Öljynvaihtovälinä käytettiin 15 000 mailia.”

Mazda Mazda MX-6 testin jälkeen

Tulokset olivat hätkähdyttäviä, kuten puhtaat komponentit osoittivat. Ne mitattiin ja valokuvattiin moottorin täydellisen purkamisen jälkeen. Komponentit kuvattiin koskemattomina, täsmälleen sellaisina kuin ne olivat purkamisen päätyttyä. Tämä testi johti innovaatioon (BG Protection Plan) – rahallinen suoja ajoneuvon osien vikoja vastaan, kunhan BG-huoltopalvelut on suoritettu määrätyssä aikataulussa.

Työkalut ja laitteet

1980-luvun puolivälistä lähtien BG Products oli alkanut kokeilla työkaluilla ja laitteilla. Myyntiedustajien tarve oli selvä; tarvittavia työkaluja ei ole olemassa, ja meidän on luotava ne itse. Tuohon aikaan BG-työkalun ”jaosto” oli yhden miehen show, ja sen miehen nimi oli Harold Erwin.

”Vaihteiston huuhtelukone oli ilmestynyt joihinkin Kalifornian merkkiliikkeisiin. Ne olivat suuria, kömpeliä laitteita, jotka eivät olleet ollenkaan käyttäjäystävällisiä. Lisäksi ne vaativat jatkuvaa seurantaa melko pitkä huoltoajan.

”Pienemmän laitteen prototyyppi, helppokäyttöinen kone oli Harold Erwinin kehittämä. Vaikka yksikköä oli vielä testattava, jakelijat halusivat tuotteen ”jo eilen”, kuten aina. Huoltosarja, jota päätimme käyttää, oli tuote puhdistukseen BG Quick Clean ja nykyisen vaihteiston hoitoaineemme BG ATC Plus lisäämiseen uuteen vaihteistoöljyyn.

”Tulokset uutta menetelmää käyttämällä olivat ilmiömäisiä. Kun demohuoltomnme oli valmis, hyppäsimme autoon mekaanikon kanssa ja menimme koeajolle. Tulokset olivat täysin odottamattomia. ”Tiedätkö, tämä vaihteisto ei enää luista, mekaanikko selitti. Hän jatkoi ajamista, pysäytti ajoneuvon ja kiihdytti uudelleen; hän teki kaikkensa saadakseen vaihteiston luistamaan. Vika yksinkertaisestti katosi. Vaihteisto ei luistanut enää. Hän oli hämmästynyt, niin minäkin.”

”Vuonna 1997 osallistuimme National Automotive Dealer Associationin (NADA) vuosikongressiin, kun päätimme markkinoida BG PF5 -vaihteiston huoltokonetta. Se oli ennennäkemättömän, kompakti, pienikokoinen, käyttäjäystävällinen, eikä se vaatinut sähköä, ei valvontaa ja jota oli helppo siirtää korjaamossa. Mutta tietysti tutun kilpailijan ”sileähiuksiset ja alligaattorikengäiset” kaverit olivat paikalla. Valitettavasti ennen NADA-kongressin päättymistä joku oli varastanut PF5:n käyttöohjeen. Kukahan se olisi voinut olla?”

Laadun ja käytettävyyden kanssa oli haasteita, ja kaikki oli yhden miehen harteilla. ”Tämä työkaluliiketoiminta tappaa Haroldin.” Oli aika alkaa investoida työkaluliiketoimintaan.

BG Products Inc. alkoi palkata lisää ihmisiä työkaluliiketoimintaan, joka on nykyisin oma divisioona. Se oli alku BG Tool & Equipment -divisioonalle, jolla on nykyään AS9100-sertifikaatti, joka vaaditaan tuotteiden tarjoamiseksi ilmailuteollisuudelle.

BG autohuoltopalveluiden synty

”BG PF5 vaihteistoöljyn vaihtolaite ja joukko lisäarvo huoltopalveluita nostivat meidät täysin uuteen asemaan autohuolto alalla. Ne lisäävät työtunteja, työtunteja huoltotilausta kohden, parantavat korjaamon tehokkuutta ja lisäävät tehokkaiden työtuntien määrää. Lisäarvo huoltopalvelut, jotka tekivät ison vaikutuksen, nousivat rooliin. Nopeasti peräkkäin BG esitteli todella ainutlaatuisia palveluita, jotka vastasivat voitelu- ja polttoainejärjestelmän huoltovaatimuksiin, jotka oli suurelta osin jätetty huomiotta.

Laadun valvontaa

”Ilman ylivertaista kemiaa olisimme kadonneet markkinoilta. BG:n suurin voimavara on kuitenkin rehelliset ihmiset ja sitoutuminen parhaiden mahdollisten tuotteiden luomiseen. Tämä on BG Products, Inc:n ydin. Älkäämme koskaan unohtako sitä.”

Monet BG-myyjät ovat osallistuneet uusien BG-työkalujen keksimiseen.

Bob Knorr keksi käyttäjäystävällisen ohjaustehostimen öljynvaihtolaitteen. Myöhemmät testit autolaboratoriossamme osoittivat, että se poisti keskimäärin 87 prosenttia vanhasta öljystä. Tämä yksinkertainen mutta tehokas työkalu on suojattu patentilla.

Rick Biasioli keksi pienen työkalun BG:n ilmastointituotteiden lisäämiseksi ilmastointijärjestelmään.

Jay Erwin ja työkaluosasto loivat BG PF9 -jarruhuoltokoneen. He suunnittelivat myös jäähdytysjärjestelmän huoltolaitteet CT4 ja CT2. ”Ja tietysti tämänkin huoltopalvelun ytimessä on erinomainen kemia.”

Nykyään BG:n autohuoltopalvelut kattavat kaikki autojen nestejärjestelmät: jarrut, jäähdytysjärjestelmä, voimansiirto, vaihteisto, ilmastointi, akku, pakokaasujärjestelmä, polttoaine ja moottori.

BG-yliopisto 1999

Luulisi, että useimmat yritykset tekevät oikeita asioita asiakkaidensa hyväksi. Ehkä he tekevät, mikä sopii yritykselle, mutta mikä sopii yritykselle, ei välttämättä ole aina kuluttaja-asiakkaan edun mukaista. Tehdä asioita oikein ei ole aina helppoa. BG Products:lle ajoneuvon omistaja on asiakaamme, ja tuotteemme ja palvelumme on viime kädessä suunniteltu heille.

BG University perustettiin vuonna 1999, juuri ennen Milleniumia. BG University on kunnianhimoinen pyrkimys nostaa BG-myyjien tietämys uudelle tasolle.

 ”BG Products Inc. on päättänyt kouluttaa autoalalle huoltoalan ammattilaisia. ​​Tarkoitus on perehdyttää ihmisille joneuvohuollon tärkeydestä ja BG:n nesdtehuoltopalveluiden uskomattomasta arvosta. Tämä tavoite johti BG Universityn (BGU) perustamiseen vuonna 1999.

”BG tarjoaa autoalan ammattilaisille ainutlaatuisen omakohtaisen kokemuksen ajoneuvotekniikasta ja käsityksen BG Productsin taustalla olevasta ajattelusta. Kurssit ovat käytännöllisiä ja ytimekkäitä, ja ne vaihtelevat peruskemiasta moottorisuunnittelun viimeisimpien edistysaskelten monimutkaisuuteen.”

”Minulle oli olennaista saada perustiedot tuotteista ja luoda tehokkaita esityksiä ja demonstraatioita BG-myyjille.” Eddie Bash

Etuoikeutetut BG-huoltokumppanit saavat BGU:n tarjoamaa ensikäden koulutusta kaikkialla maailmassa.

2000-luku – koettelemuksia ja voittoja

”2000-luvun ensimmäistä vuosikymmentä voidaan oikeutetusti kutsua koettelemusten ja voittojen vuosikymmeneksi. Keskeytymättömän kasvun vuosien olis jatkumassa kiihtyvällä tahdilla 2000-luvun alkuvuosina.”

Tämä oli jatkuvan innovaation vuosikymmen:

  • 2003 Ensimmäinen palotilan puhdistushuolto markkinoille 
  • 2004 BG Inject-A-Flush dieselmoottoreille
  • 2004 BG VW Diesel ilma- ja päästöjärjestelmän puhdistustuote
  • 2004 BG Protection Plan ® otettiin käyttöön
  • 2005 Ensimmäinen diesel ratkaisu puhdistukseen, kun rikki (puhdistusaine) oli minimoitu dieselpolttoaineessa.
  • 2007 Ensimmäisenä markkinoille dieselin imusarjan puhdistushuolto.
  • 2007 Erityislaatuinen tuote voimakkaan öljylietteen puhdistamiseen kehitettiin yhdessä Volkswagenin kanssa. Dynamic Engine Cleaner saa VW:n hyväksynnän.
  • 2007 BG esittelee BG Universal Frigi-Quiet -kompressoriöljyn/väriaineen
  • 2008 BG esittelee ajovalojen kunnostussarjan
  • 2008 BG esittelee Universal CVT vaihteistoöljyn
  • 2008 BG esittelee biodieselpolttoaineen hoitoaineen
  • 2008 BG esittelee ilmamassamitttarin puhdistustuotteen
  • 2009 Ensimmäinen yrfitys, joka tarjoaa Lifetime BG Protection Plan® -ohjelman ajoneuvojen omistajille.
  • 2010 Ensimmäinen yritys markkinoilla, jolla on toteuttamiskelpoinen huoltoratkaisu GDI-moottoreita vaivaavaan hiilikarsta ongelmaan.

”Tätä seurasi suuri stressi ja myllerrys vuosikymmenen kolmen viimeisen vuoden aikana. Asuntoalan romahduksen ja pankkialan kaaoksen jälkeen yhdysvaltalaiset ajoneuvovalmistajat olivat konkurssin partaalla. BG:n sisällä tapahtuneet tapahtumat tuntuivat ensin, kun potentiaalinen asiakaskunta väheni. Mutta jälkeenpäin katsottuna se loi odottamatonta markkinapotentiaalia.

Merkkiliikeiden oli pakko alkaa etsiä jotain uutta ja ylimääräistä huolto-osastolleen. Tämä mahdollisuus nosti BG:n merkkiliiketoiminnan uusiin korkeuksiin. Kasvu on jatkunut seuraavalle vuosikymmenelle. Nykyään BG on johtava kaikkien nestehuoltopalvelujen tarjoaja Pohjois-Amerikan merkkiliikkeissä.

BG Products Inc. tämä vuosikymmen oli myös suurten menetysten aikaa, koska se menetti jäljellä olevat perustajajäsenet. O.J. Connell Jr. kuoli vuoden 2000 alussa sydänkohtaukseen, ja BG Products:n perustaja, pitkäaikainen presidentti ja hallituksen puheenjohtaja Don Walton ja hänen vaimonsa Mary Beth kuolivat auto-onnettomuudessa. Ennen vuosikymmenen loppua kolme jäljellä olevaa perustajaa olivat siirtyneet muille maille. Sam Parks kuoli Alzheimerin tautiin liittyviin komplikaatioihin. Q.T. Williams kuoli Alzheimerin tautiin vuonna 2009. Don Broadbent, viimeinen seitsemästä perustajasta, poistui vuonna 2010.

BG:n Protection Plan otetaan käyttöön

Vuosien varrella BG oli tehnyt useita pitkäaikaisia ​​testejä tuotteilleen ja huoltopalveluilleen, ja todisteet olivat ilmeisiä. Monet muut yritykset seurasivat BG:n esimerkkiä ja esittivät samanlaisia ​​​​väitteitä kuin BG. Usein nämä lupaukset olivat ilman luotettavia todisteita tai tuloksia. Miksi emme tarjoa rahallista suojaa, joka tekisi meistä erilaisia ​​kuin muut?

Vuonna 2004 BG otti käyttöön rahallisen suojan ajoneuvon osien vikoja vastaan. Täytyy vain suorittaa BG:n huoltopalvelut määrätyssä aikataulussa. BG Protection Planin tarkoituksena oli vakuuttaa merkkiliikkeet siitä, että suorituskykyväitteemme ovat päteviä. BG Protection Plan oli alun perin rajoitettu kilometrien osalta, mutta sitä jatkettiin myöhemmin ajoneuvon käyttöiän ajaksi. Tämän vuoksi ohjelma nimettiin uudelleen BG Lifetime Protection Plan:ksi.

BG Lifetime Protection Plan:in (2009) käyttöönotto ja Pohjois-Amerikan merkkiliikke kaupan kehittyminen tapahtuivat suunnilleen samaan aikaan. Tämä aika oli asuntoalan taloudellisen myllerryksen aikaa, joka levisi nopeasti ajoneuvojen valmistukseen ja autojen myyntiin autoliikkeessä. Vaikeuksissa merkkiliikkeet alkoivat kiinnostiuas ainoasta tulonlähteestään, huolto-osastosta.

Asiakkaille lisäarvo huoltopalvelun tarjoaminen siirrettävällä ja elinikäisellä rahallisella turvalla alkoi yleistyä. Tämä oli uuden aikakauden alku. Riippumattoman kolmannen osapuolen tekemä markkinatutkimus oistti, että BG Products:in markkinaosuus Pohjois-Amerikan merkkiliikkeissä oli tuolloin 19 % nestehuoltopalveluissa.

Painopiste vientimarkkinoihin

BG Products aloitti tuotteidensa viennin kansainvälisille markkinoille vuosituhannen vaihteessa. ”Ensimmäinen kansainvälinen myyntikonferenssi pidettiin vuonna 2004 Wichitassa.”

”BG International Trade Operationsin (ITO) muodostuminen oli merkittävää 2000-luvun vuosikymmenellä. Ensimmäistä kertaa viennistä oli tarkoitus tulla organisoitu kokonaisuus. BG ITO:lla on toimitusjohtaja, markkinoista vastaavat päälliköt ja henkilökunta, joilla on tarkoitus, ohjaus ja täysi tuki.

El Dorado tuotantolaitoksen ilmakuva

Nykyään BG-tuotteita myydään maailmanlaajuisesti muun muassa Japanissa, Nepalissa, Israelissa, Chilessä, Meksikossa, Indonesiassa, Kiinassa, Venäjällä, Koreassa, Lähi-idässä ja kaikkialla Euroopassa. Vuosien varrella BG ITO on kasvanut laajaksi kansainväliseksi perheeksi. Kaikkien kohtaamat haasteet nykyaikaisten autojen kanssa ovat jokseenkin samanlaisia, ja nykyään ihmiset muuttavat jopa maita. Tietojen vaihto ja markkinakokemukset ovat arvokasta valuuttaa.

Vuosien varrella BG:n kansainvälinen maine alkoi levitä, tuotemerkki, joka toimii. Työskentely eurooppalaisten alkuperäisvalmistajien, kuten Volkswagenin, Jaguarin ja Land Roverin, kanssa tasoitti tietä. 

Suomeen BG tuotteet rantautuivat vuonna 2003. Kesti kuitenkin aina vuoteen 2013, kun BG tuotteita alettiin maahan tuoda virallisella jakelijasopmuksella. Nykyään BG Suomi on vakiintunut yritys. Meillä on toimintaa koko Suomen laajuisesti, ja kasvumme jatkuu huimaa vauhtia. 

”BG:n hallitus oli tiiviisti mukana 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen ajan tehtaamme laajentamisen suunnittelussa. Tuolloinen presidentti Galen Myers käytti paljon aikaa neuvotellen tehtaamme eteläpuolella sijaitsevien asunnonomistajien kanssa. Ensimmäinen ajatuksemme oli laajentaa nykyisen toimipisteemme viereen. Tätä tarkoitusta silmällä pitäen ostimme suuren määrän kiinteisatöjä tähän tarkoitukseen. Ajan myötä näytti siltä, ​​että parempi toimintatapa olisi siirtää koko tehdas.”

”El Dorado:n kunta tarjosi BG:lle huomattavan ison maa-alueen ihanteellisella sijainnilla kohtuulliseen hintaan. BG osti lisäksi siihen vielä viereisen maa-alueen, jotta saatiin pääsy rautateille. Tämä oli päätös oli avainasemassa tulevien raaka-aineiden rahtikustannusten alentamisen kannalta.” El Dorado Plant avattiin vihdoin vuonna 2009.

40 hehtaarin alueella El Doradossa Kansasissa sijaitsevat BG:n tuotantolaitos, jakelukeskus ja työkalu- ja varaosavarasto.

Tuotantolinja

”BG:n mittatilaustyönä tehty, ainutlaatuinen tuotantolaitos kattaa kolmen jalkapallokentän alan ja siellä valmistetaan, pakataan ja varastoidaan korkealaatuisia BG-tuotteita. Kaksi säiliökenttää, joiden tilavuus on lähes 3,4 miljoonaa litraa.

Yhtenä maailman suurimmista autojen huoltotuotteiden ja -palveluiden toimittajista meillä on oltava runsaasti tilaa raaka-aineiden ja valmiiden tuotteiden varastointiin. Useat tuotantolinjat sopivat 30 millilitran pulloista jopa 1200 litran pulloihin! Täytettiinpä sitten satoja tuhansia tölkkejä työvuorossa tai pakataan lähes 100 pakkausta minuutissa, jokainen linja on rakennettu optimaalista tehokkuutta ja nopeutta varten. 

Räätälöity laitoksen ohjausjärjestelmä varmistaa huolellisesti lasketun sekoituksen ja nesteen siirron junavaunusta, säiliöautosta tai varastosäiliöstä täyttölinjoille. Kiinteistön automaattinen ohjaus tarkoittaa nopeaa ja tarkkaa toimintaa, jossa on vain vähän tilaa virheille. Automatisoitu Batch Blender -järjestelmä sisältää sekoitusastiat, ja jatkuvasti mitattu Blender sekoittaa raaka-aineita 150 gallonan minuutti nopeudella valmiiksi tuotteeksi!

Harjoittelemalla parhaaksi

”BG Products Inc. syntyi vastoinkäymisistä, ja BG:n perustajat melkein näkivät liiketoimintansa romahtavan. Ihmiset ovat suurin omaisuutemme, ja heitä arvostetaan ja kunnioitetaan. Asiakkaamme saavat mahdollisimman korkealaatuisia tuotteita. Autoilijat puolestaan ​​saisivat lisäarvoa ja etua investoimalla BG-tuotteisiin.” Takaamme BG Lifetime Protection Plan® -lupauksillemme ilmaisen rahallisen turvatakuun.

Koulutus on aina ollut tarpeen BG-tuotteiden myynnissä. Emme pelkästään selitä, mitä edustamme tai mitä tuotteet tekevät, vaan ennen kaikkea koulutuksessa yhdessä asiakkaiden kanssa kehitämme heidän ymmärrystä heidän omasta liiketoiminnastanne. Se on todellinen kumppanuuden muoto. Jokaiselle asiakkaalle, isolle tai pienelle, tarjotaan sama mahdollisuus.

Kasvua merkkiliike markkinoilla

Sitoutuminen huippuosaamiseen auttoi BG:tä kasvamaan Pohjois-Amerikan merkkiliikemarkkinoilla.

Vuonna 2008 alkanut maailmanlaajuinen rahoituskriisi vaikutti voimakkaasti Pohjois-Amerikan autonvalmistajiin ja autoalaan. Erityisesti merkkiliikkeet olivat erityislaatuisen tilanteen edessä. Niiden täytyi todella miettiä mitä voitaisiin tehdä tavanomaisten automyynnin ja autonvalmistajan suunnnitteleman huolto-ohjelman lisäksi. Näihin aikoihin alkoi BG:n kasvu merkkiliikemarkkinassa.

Vuonna 2012 riippumattoman tutkimuksen mukaan BG:n markkinaosuus oli 22%. Sama kysely päätti sen, minkä jo tiesimme. BG 44K® pidettiin parempana 4:1 verrattuna seuraavan jälkimarkkinoiden polttoainejärjestelmän puhdistustuotteeseen. Markkinoiden eniten käytetty ammattitason polttoainejärjestelmän puhdistusaine.

Vuoteen 2015 mennessä BG:stä oli tullut haluttu brändi merkkiliikkeissä. Vuoden 2015 tutkimuksessa BG:n markkinaosuus oli noussut 31 prosenttiin.

Muutamia innovaatioita vuosikymmenen viiden ensimmäisen vuoden aikana:

  • 2010 BG saa pian esiteltävän upouuden Ford Taurus 3,5 litran Ecoboost GDI -moottorilla; testiajoja kahden vuoden ajan BG Fuel Test
  • 2010 Uusi GDI-puhdistushuoloto
  • 2012 BG Certified Service Advisor -verkkokoulutus käyttöön
  • 2013 Ensimmäisen yritys , joka esittelee markkinoille tuotteen, joka suojaa moottoreita etanoliin sekoitettujen polttoaineiden haitallisilta vaikutuksilta.
  • 2013 Uusi tuote korkeapaineisten Common Rail -dieselpolttoainejärjestelmien puhdistukseen DFC Plus HP
  • 2013 Uusi BG PXT ohjaustehostimen ja vaihteiston huoltolaite
  • 2014 BG saa ympäristöjohtamisen ISO 14001 -standardin
  • 2014 Universaali jäähdytysneste esitellään
  • 2014 GL-5 75W-90 High Performance vaihteistoöljy esitellään
  • 2014 Ensimmäinen yritys markkinoilla, joka esittelee dieselhuoltopalvelun, joka on suunniteltu puhdistamaan pakojärjestelmää, mukaan lukien DPF.

Rakentamisvuodet

BG jakelukeskus

Pysyäkseen nopeatempoisessa kasvussa BG tilasi vuonna 2016 laajennuksen El Dorado -tiloihin. Tämä rakennusprojekti lisäsi 11 148 neliömetriä varastotilaa El Dorado -jakelukampukselle. Kun uuden rakennuksen rakentaminen valmistui, vanha jakelukeskus rakennettiin uudelleen varustelutilaksi.

Uusi BG:n teknologia- ja koulutuskeskus, uusi 3158 neliömetrin laitos avattiin vuonna 2019. Uudessa rakennuksessa on huippuluokan kemian laboratorio ja autojen testauslaitos, jossa sijaitsee BG Proving Ground. Se sisältää myös koulutus- ja esittelyhuoneita BG Universitylle, joka on sisäinen myyntikoulutusohjelmamme.

Vaikka vanhassa rakennuksessa tehtiin suuria asioita, se oli ehdottomasti liian pieni. Itse asiassa entinen tuotekehitysrakennuksemme, johon sisältyi kemian laboratorio, toimistot, varasto, sekoitushuone ja turvallinen paikka syttyville aineille, oli yhteensä vain 334 neliömetriä. Laboratoriossa oli toisinaan ahdasta, eikä meillä ollut lisätilaa henkilökunnalle, joka auttaisi pitämään työtaakkamme sopivalla tasalla.

Uudessa rakennuksessa on 236 neliömetriä, jotka on varattu pelkästään testaukseen. Tämä ei sisällä toimistoja, sekoitushuonetta, varastotilaa ja syttyvien aineiden varastointia. Tämän päivityksen ansiosta BG:n kemistit ovat voineet lisätä testausvaihtoehtojen määrää ja lisätä tilaan useita uusia laboratorioinstrumentteja.

  • 2016 BG-työkaluja ja -laitteita valmistavan robotiikkayrityksen osto
  • 2018 BG Platinum Fuel System Service esitelty

Markkinaosuustutkimus

Vuonna 2018 kaksi riippumatonta kolmannen osapuolen tekemää tutkimusta päätyi siihen, mikä oli jo varsin ilmeistä; BG Products saavutti kaikkien aikojen korkeimman markkinaosuutensa Pohjois-Amerikan merkkiliikkeissä, jopa 53 %!

Tämä kasvu on antanut BG:lle mahdollisuuden nousta valmistajasta täydelliseksi autoteollisuuden jälkimarkkinoiden voimatekijäksi. Viimeisten viiden vuoden aikana BG Products Inc. on rakentanut uuden kampuksen T&K-toiminnalle ja logistiikkakeskuksen, tuonut markkinoille useita mobiilisovelluksia ja jatkanut uusien tuotteiden esittelyä hengästyttävällä nopeudella.

Jotkut viimeisimmistä saavutuksista vuosikymmenen lopulla.

  • 2019 Rev-it®-Automaattinen kaasupolkimen käyttölaite imusarjahuoltoon
  • 2019 Hybrid Performance Service
  • 2019 BG Experience ™ lisätty todellisuus
  • 2019 Uusi teknologia- ja koulutuskeskus
  • 2019 Uusi Eldorado Distribution Center
  • 2020 BG saa ISO 17025 -standardin laboratoriotoiminnalle

Maaliskuussa 2020 BG Products Inc. teki tärkeän ilmoituksen, tutkimus- ja kehityslaboratoriomme on nyt ISO/IEC 17025:2017 -sertifioitu!

ISO:n mukaan: Tämä standardi helpottaa laboratorioiden ja muiden tahojen välistä yhteistyötä helpottamalla tulosten laajemman hyväksynnän maiden välillä. Tämä on tärkeää BG:lle globaalina yrityksenä, koska testiraportit ja sertifikaatit voidaan hyväksyä maasta toiseen ilman lisätestausta, mikä puolestaan ​​parantaa kansainvälistä kauppaa.

”Olemme aina seisoneet vakaasti kykyjemme takana, että käytämme asianmukaisia ​​testausmenettelyjä ja esitämme tarkkoja tietoja asioiden taustalla”, sanoi Dustin Willhite, BG tuoteteknologiajohtaja. ”Tämä standardi todistaa tämän tosiasian.”

Seuraavat sertifioinnit ja yhdistykset edellyttävät sisäisiä ja ulkoisia tarkastuksia. Ne ovat osoitus omistautumisesta ja keskittymisestä, jonka BG panostaa pysyäkseen kiistämättömänä johtajana laadun ja suorituskyvyn suhteen autohuolto markkinoilla.

  • ISO 9001
  • ISO 45001
  • ISO 17025
  • ISO 14001