Rakkaus koetuksella

Tomi, kuten niin monet autoa ostavat ihmiset hankkivat autonsa tunteella. Aikaisempi auto Mini Cooper kaipasi hieman lisää puhtia, niinpä Tomi päätti pysyä rakastamansa merkin parissa. Mini Cooper S tuntui omalta ja ajonautinto vastasi ajatuksia. Alkuun n 30 tuhatta kilometriä ajettu auto toimi hyvin ja sillä oli mukava päästellä Helsingin ruuhkaisilla kaduilla. Mini toimi moitteettomasti, niin kuin aikaisempikin.  

Auton myynyt liike ei erikseen ohjeistanut tarkkailemaan moottoriöljyn määrää, mutta valveutuneena autoilijana Tomi osasi säännöllisesti tarkastaa mittatikusta moottoriöljyn pinnantason. Jonkin ajan kuluttua auton hankinnasta Tomi alkoi huomata mittatikussa öljyn vajausta. Alkuunsa Tomi lisäisi puuttuvaa öljyä ja asia ei aiheuttanut sen ihmeellisempää ihmetystä. Päinvastoin hänelle oli annettu ymmärtää, että se olisi jopa ihan normaalia.

Alituinen öljyn lisäys alkoi pikkuhiljaa huolestuttaa ja jopa hieman harmittaa. Se alkuperäinen tunne Ministä ja kaikesta retrosta alkoi haihtua, kuten Tomin Minin moottoriöljy, liiallisesti. Tomi tutki asiaa internetistä hakemalla autonsa merkillä ja öljykulutus sanalla tietoa siitä, että onko hän todella ainoa Mini Cooper S omistaja, jolla tämä asia askarruttaa. Hämmästys oli suuri, että asia on todellakin akuutti ja ongelma on erityisen hyvin Mini harrastajien tiedossa. "Miten on mahdollista, että 60 tuhatta ajettu auto syö litran tuhannelle kilometrille öljyä?"

Tomi haluaisi ajaa vioista vapaalla autolla ja käydä kerran vuodessa säännöllisesti huoltamassa auton. Alituinen huoli öljyn pinnantasosta ei tuntunut mukavalta. "En voi ymmärtää, että miten tämän päivän tekniikoilla tähän ei pystytä."

Ratkaisu sattumalta

Monesti elämässä sattuma puuttuu peliin. Tomin rakkaus Miniään kohtaan oli koetuksella ja erään työkeikan yhteydessä tuli avattua suu harmistuksesta liiallisesta öljynkulutuksesta. Sattumalta tähän keikkaan oli mahdollista sisällyttää oman auton kunnossapito huolto, jota kutsutaan nimellä BG Performance ja BG GDI ilma- ja polttoainejärjestelmän huolto. "Mikä siinä tehdään vaan, mutta voidaanko tehdä se käyttämässäni merkkiliikkeessä, totesi Tomi." Kyllähän se sopii!

Tomin autoon suoritettiin edellä mainitut BG huoltopalvelut liiallisen karstan poistamiseksi ja auton toimintakuntoon saattamiseksi. Huollossa puhdistettiin öljytila ja moottorin yläpuolinen osa eli polttoaine ja ilmajärjestelmä. Tämän lisäksi uutta öljyä suojattiin erityisen BG MOA lisäaineen avulla liiallisen kulumisen ehkäisemiseksi. Nyt oli aika laittaa kädet ristiin ja toivoa, että asiat tehtiin riittävän ajoissa. Ennen merkittävää lian aiheuttamaa kulumista. Tässä kohtaa autolla oli ajettu noin 75 000 kilometriä.

Tulos tuntui heti

Muutaman päivän ajelun jälkeen uskalsi jo todeta, että muutos tuntuu. Auto käy paremmin ja tasaisemmin sekä jotenkin se tuntuu ehjältä. Tuntuu kuin autoon voisi luottaa jälleen. "Ennen huoltoa öljyt piti tarkistaa ja lisätä öljyä aina tasaisesti pidempien ajomatkojen jälkeen. Nyt huollosta on kulunut noin kolme kuukautta ja autolla on ajettu 10 000 km. Tähän mennessä en ole joutunut lisäämään öljyä ja nyt uskallan ajella ilman, että minun täytyy kokoajan tarkkailla pakkasessa konepelti auki öljytikkua."  

Tomi siis totesi itse omakohtaisesti, että BG huolto toimii! Mikäli vaihtoehtona on tuhansien eurojen korjaus, niin ensin kannattaa huoltaa BG tuotteiden avulla. Taisi Tomi löytää uuden rakkauden Minin kaveriksi, nimittäin BG tuotteet!

 

 

Lue lisää BG GDI huoltopalvelusta

Lue lisää BG Performance huollosta

 

 

 
 

Mikä on BG?

Ennakoivaa huoltoa toimivuustakuulla. BG-tuotteet puhdistavat, suojaavat ja säästävät rahaa.

Lue lisää

Finntest Oy

Finntest Oy on toiminut yksinoikeudella Suomessa BG tuotteiden jakelijana jo vuodesta 2003.

Lue lisää