GDI, TSI, TFSI & EcoBoost

Nykyaikaiset pienet turbomoottorit ovat taloudellisia ja tehokkaita. Samalla myös haavoittuvaisia. Polttoainetta ei enää suihkuteta imusarjan kautta palotilaan ja se ei pääse puhdistamaan imukanavia.

Tästä syystä moottorin imukanaviin ja venttiileihin alkaa muodostua karstaa, joka alkaa ajan kanssa heikentää moottorin tehoa ja polttoaine taloutta. Moottori voi alkaa oireilla ja pahimmassa tapuksessa se voi jopa rikkoontua.

malfunction

Tunnistettavia oireita:

  • HUONO TYHJÄKÄYNTI
  • HEIKENTYNYT MOOTTORIN SUORITUSKYKY
  • POLTTOAINEEN KULUTUS NOUSSUT
  • MOOTTORIN KÄYNTIÄÄNI MUUTTUNUT

Ennakoivaa huoltoa ajoneuvosi parhaaksi! Kysy BG Platinum huoltoa GDI moottorillesi.

 

Hiiliesiintymät ovat ongelma, jonka öljykemistit, autoinsinöörit ja teknikotkin tietävät hyvin. Se johtuu siitä, että kun yhdistät lämmön, paineen ja hapen maaöljyyn, hiiliesiintymien muodostuminen on väistämätöntä. Hiiliesiintymät ovat erityisen ongelmallisia ajoneuvoille, koska ne voivat ajan myötä heikentää merkittävästi moottorin suorituskykyä ja tehokkuutta. Hiiliesiintymien muodostumista ei voida estää kokonaan - paras suoja on säännöllinen ylläpito.

Kuinka hiilikarstat muodostuvat?

GDI-järjestelmissä suutin on palotilassa. Jokaisen imu tahdin aikana ilmaa imetään sisään monimutkaisen ilmanottojärjestelmän kautta. Tämä ilma syötetään sitten jokaiseen sylinteriin. Ilman ja polttoaineen suhde jopa 30: 1. Koska suutin on palotilan sisällä, polttoaine sumu ei pääse puhdistamaan imukanavia ja venttileitä, joten pakokaasun ja kampikammion huohotuksen jämät alkavat kerääntyä imusarjaan. Polttoainepisaroita jää suuttimen kärkeen moottorin sammuttamisen jälkeen Nämä altistuvat suuttimen jäännöslämmölle, tämä lämpö keittää polttoaineen, jolloin se polymeroituu ja reagoi hapen kanssa hiilikarstan muodostamiseksi.

Tärkeämpää kuin se, kuinka hiiliesiintymät muodostuvat. On kuinka hankalia ne voivat olla ajoneuvon moottorin toiminnalle. Jo pieni kerrostuma voi vähentää polttoainetehokkuutta ja jos ilmanottojärjestelmästä tulee hiiliesiintymien avulla päällystetty, se alkaa tukehtua. Kerrostumat keskeyttävät oikean ilmavirran, jolloin luodaan ympäristö "arvaamaton ja epätäydellinen palaminen". Kun vähemmän ilmaa pääsee palotilaan, muuttuu ilman ja bensiinin välinen suhde. Oikea ilmavirta GDI moottorin sylinteriin on välttämätöntä optimaalisen suorituskyvyn kannalta. Karstat voivat kertyä useisiin kerroksiin ennen kuin ne alkavat hajota paineen alla. Suuret hiilipalat erottuvat venttiileistä ja tippuvat palotilaan. Vauriot sylinterien seinämissä aiheuttavat Puristuspaineiden laskua ja teho hävikkiä.

venttiilit

 

LSPI ( Low Speed Pre-Ignition )

LSPI on ei-toivottu ja hallitsematon palaminen. Nykyaikaiset ajoneuvot toimivat mahdollisimman korkealla vaihteella polttoainetehokkuuden maksimoimiseksi. Kun kiihdytetään matalalla kierrosluvulla, moottorin kuorma on erittäin suuri. Pienillä kierrosluvuilla ja suurilla kuormituksilla GDI-moottorissa voi esiintyä LSPI: tä. Tämä tapahtuu ennen kipinän muodostusta. Se ei pidä mitään kuuluvaa tunnusomaista ääntä, ajoittuu useimmiten puristustahdin alkupuolelle ja synnyttää moottorin normaaliin paineen muodostukseen nähden jopa yli 10-kertaisen painepiikin lähelle yläkuolokohtaa. Se ei ole nykytietämyksellä ennakoitavissa moottorin toiminnasta antureita seuraamalla, eikä sen havaitseminen jo tapahtumaketjun alettua auta suojelemaan moottoria. Erityisen vaaralliseksi sen tekee korkea paine ja lämpötila, mikä saattaa rikkoa mekaanisesti tai jopa sulattaa alumiinimännän.

 

mäntä

 

BG Platinum

Vuosien markkinatutkimus, kaavojen kehittäminen ja ajoneuvojen testaus BG Productsilta on huipentunut BG Platinum ™ palvelun lanseeraamisen. BG yhdistää patentoidut nopeavaikutteiset puhdistusratkaisut, innovatiiviset laitteet ja yksinkertaisen ennaltaehkäisevän palvelumenettelyn tuottamaan vallankumouksellisen ratkaisun GDI-moottoreiden karsta muodostumien tehokkaalle poistamiselle.

 

platinum setti

 

BG PLATINUM huoltopalvelu:

  • Puhdistaa tasaisesti kaikki sylinterit 
  • Voimakkaat pesuaineet imuventtiilien karstan liuottamiseksi
  • Hajottaa karstan suuttimista
  • Tuloksia purkamatta ja ilman seisokkeja

Tuloksena on parempi polttoainetehokkuus, parempi suorituskyky ja parempi teho!

 

                    



                                                                                      ENNEN                               JÄLKEEN      ennen jälkeen

BG huoltopisteet

Ajankohtaista